Du kommer väl på byalagets traditionsenliga midsommarfirande. I år är det 50 år sedan det första gången firades i byn, i dess nuvarande form. Så troligen blir det lite mer historier och bilder från förr att ta del av. Glöm inte att anmäla dig!

Du kommer väl på byalagets traditionsenliga midsommarfirande. I år är det 50 år sedan det första gången firades i byn, i dess nuvarande form. Så troligen blir det lite mer historier och bilder från förr att ta del av. Glöm inte att anmäla dig!

Kalendern uppdaterad med årets händelser. Först ut är en miljödag den 8:e mars.

Passa på att bygga energidepåer inför miljödagen – lasta våfflor med byalaget den 23:e mars kl 15!
En glad skara bybor samlades i eftermiddag vid garaget på Drottning Margaretas Torg för fika med glögg, pepparkakor o lussekatter.

Så småningom närmade sig ett luciatåg på den av marschaller kantade bygatan.

Tomtar, Lucior och tärnor sjöng entusiastiskt för oss.

11/8 – Byalagets festmaterial ska flyttas till ny förvaring
17/8 – 30-årsjubileum för det nutida byalaget
22/9 – Miljödag
4/10 – Pub
9/11 – Årsmöte
15/12 – Lucia

Stämningsbild från Drottning Margaretas Torg den 10/12 -23 – Ljusgata i Aggarp till firande av Lucia. Glögg och spontan sång avnjöts vid torget.
Påminner om att det är hög tid att senast 27/10 anmäla sig till gåsagillet. Årsmötet börjar kl. 17:30 och är öppet för byalagets medlemmar. Till det trevliga gillet krävs dock inbetalning i förskott till föreningens plusgiro samt att meddela Lena att du/ni kommer – se utskick!
Nyhet: Svartsoppa som tillval åter på menyn!
Väl mött!

En liten aptitretare inför byalagets kommande aktivitet den 15:e september. Så här ser de olika smörrebröden ut som man kan välja mellan och det går bra att välja så många du/ni vill ha. Observera att vi tillämpar förskottsbetalning och glöm inte att meddela Lena dina val! Se byalagets inbjudan för ytterligare information!
Väl mött!